Prosze pomóżcie mi z matmy tylko 2 zadanka
Zad.1
Dookoła budynku o podstawie kwadratowej jest chodnik o szerokości 1,5 m. Oblicz długośc boku tego kwadratu, jeżeli powierzchnia chodnika wynosi 105 m kwadratowych. Powinno wyjsc 16m. ale jak wyjdzie inaczej to nic.
Zad2.
Spośród czterech liczb każda następna jest większa od liczby bezpośrednio ją poprzedzającej o 3. Iloczyn dwóch pierwszych liczb jest o 138 mniejszy od iloczynu pozostałych. Jakie to liczby? Powinno wyjśc 7,10,13,16. nie musi wyjsc tak jak w odpowiedziach bo to trzeba robic z niewiadomymi. Pomóżcie dam wam naj.

2

Odpowiedzi

2009-12-08T16:40:24+01:00
Zad.1]a=bok budynku,,,, a+3m=bok razem z chodnikiem z obu stron,,,,,,,,,,pole domu =a²,,,,,pole całe=(a+3)²=a²+6a+9,,,,,czyli 6a+9=pole chodnika=105m²,,,czyli:6a=105-9,,,,a=16m,,,,,,,,,,,, zad.2]x=pierwsza liczba,,,x+3=druga,,,x+6=trzecia,,,,,x+9-czwarta,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, x(x+3)=x²+3x+138=(x+6)(x+9),,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, x²+3x+138=x²+9x+6x+54,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, -12x=-84,,,,czyli x=7,,,,odp.te liczby to :7;10;13;16
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Selv
  • Rozwiązujący
2009-12-08T16:41:29+01:00
1)
x-bok tego budynku

(x+3)²-x²=105
x²+6x+9-x²=105
6x=96
x=16

2)
x,x+3,x+6,x+9
x*(x+3)+138=(x+6)*(x+9)
138+x²+3x=x²+15x+54
85=12x
7=x
10=x+3
13=x+6
16=x+9
1 5 1