Zad.1. w trapezie równoramiennym kąt ostry jest równy 60 stopni .oblicz miary pozostałych kątów.

zad.2. w trapezie prostokątnym ramię prostopadłe do podstaw ma długość 4cm i jest równe górnej podstawie.dolna podstawa jest o 3cm dłuższa od górnej podstawy i o 2 cm dłuższa od drugiego ramienia trapezu.oblicz obwód trapezu.

2

Odpowiedzi

2009-12-08T16:44:29+01:00
1.
2 x 60° = 120°
(360°-120°) : 2 = 120° <-- miara każdego z kątów przy górnej podstawie trapezu

2.
górna podstawa : 4cm
dolna podstawa: 7 cm
ramię prostopadłe do podstawy: 4 cm
drugie ramię: 5 cm
Obwód: 4+7+4+5= 20 cm
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:45:03+01:00
Skoro jest równoramienny to oba kąty ostre (przy dolnej podstawie) będą takie same:

60* + 60* = 120*

Cała figura musi mieć 360*

Odejmujesz sumę kątów przy dolnej podstawie

360* -120* = 240*

Obliczasz kąty rozwarte znajdujące się przy podstawie górnej tego trapezu

240* : 2 = 120*

Zadanie 2

Nawet nie trzeba wiedzieć jak ten trapez wygląda
2*4 + 7 + 5 = 20 [cm]
7 4 7