Robotnicy budują linię telefoniczną .Postawili 13 słupów .Słupy są stawiane co 45 metrów .

a) Cała linia ma mieć długość 1395 metrów

Ile metrów linii zostało do zbudowania ???

b) Ile słupów trzeba jeszcze postawić ???


Oraz zadanie drugie

16 dużych kulek i 27 małych waży razem 8001gramów

Ile waży mała kulka jeśli duża waży 225 gramów ???

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:45:49+01:00
Zad1.
a)13*45=585m
1395-585=810m
b)810:45=18-tyle słupów trzeba jeszcze postawic

zad2.
16*225=3600g-tyle ważą razem duże kulki
8001-3600=4401g-tyle ważą razem małe kulki
4401:27=163g-tyle waży jedna mała kulka
4 4 4
2009-12-08T16:47:13+01:00
Zadanie 1


13 x 45 = 585 (ile teraz ma linia)

1395 - 585 = 810 (ile jeszcze musi mieć)

810:45=18 (ile trzeba jeszcze słupów)
Odp1: Zostało 810 m lini do zbudowania
Odp2: Trzeba postawić jeszcze 18 słupów

Zadanie 2

waga małej kulki jest oznaczona przez ,, y ``

16 x 225 + 27y= 8001

3600 + 27y=8001

27y=8001-3600

27y=4401 /:27

y=163

Odp: Mała kulka waży 163 gramy.
1 5 1
2009-12-08T17:28:09+01:00
A)13 słupków ×45m= 585m ,..........już zbudowali
1395m- 585m= 810m
odp. do zbudowania linii zostało 810m.
b)810m ÷ 45m=18
odp.trzeba jeszcze postawić 18 słupów.
2.
x- duża kulka
y- mała kulka
16x- 16 dużych kulek
27y- 27 małych kulek

16x+27y=8001
x=225
16×225+27y=8001
3600+27y= 8001
27y=8001-3600
27y=4401/÷27
y=163
odp.mała kulka waży163 gramy.