Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Q64
  • Rozwiązujący
2009-12-08T16:53:14+01:00
SKORUPIAKI

Przynależność grupowa: Skorupiaki należą do stawonogów. Skorupiaki są bezkręgowcami.

Pokrycie ciała: Szkielet zewnętrzny skorupiaków jest pokryty chitynowym pancerzem. Aby młode skorupiaki mogły rosnąć zrzucają go (zjawisko to nazywamy linieniem).

Oddychanie:Mniejsze gatunki skorupiaków oddychają całą powierzchnią ciała, a większe - skrzelami lub płucami odwłokowymi.

Poruszanie:Skorupiaki kroczą, pływają lub prowadzą osiadły tryb życia. Do tego służą im odnóża kroczne.

MAŁŻE

Przynależność grupowa:Małże zaliczane są do grupy mięczaków.

Pokrycie ciała:Małże są pokryte dwuklapową muszlą.

Oddychanie:Małże oddychają za pomocą całej powierzchni ciała.

Poruszanie:Małża porusza się dzięki swojej mięsistej nodze.
10 4 10
2009-12-08T22:15:37+01:00
SKORUPIAKI
Przynależność grupowa: stawonogi
Pokrycie ciała: ciało jest pokryte chitynowym pancerzem. Aby młode skorupiaki mogły rosnąć zrzucają go
Oddychanie: zależy od wielkości
Poruszanie: pływanie i osiadły tryb zycia

MAŁŻE:
Przynależność grupowa: mięczaki
Pokrycie ciała: dwuklapowa muszla
Oddychanie:całea powierzchna ciała
Poruszanie: porusza się dzięki mięsistej nodze

Mam nadzieję, że pomogłam ^-^ ;-)
5 3 5