Odpowiedzi

2009-12-08T16:46:02+01:00
Linia zmiany daty – umowna linia na mapie stref czasowych, przebiegająca głównie wzdłuż południka 180 stopni (występują niewielkie odchylenia w przypadku miejsc zamieszkanych przez ludzi), przy której przekraczaniu zmienia się datę. Przesunięcia tej linii od południka 180 stopni występują w przypadku Aleutów (zachód) oraz Półwyspu Czukockiego, Kiribati, wysp Tonga, Fidżi, Kermadec.

Na wschód od niej data jest o jedną dobę mniejsza niż na zachód. Przekraczając linię zmiany daty ze wschodu na zachód należy dodać jedna dobę, natomiast przy przekroczeniu z zachodu na wschód odjąć jedną dobę.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:46:15+01:00
Międzynarodowa Linia zmiany daty - umowna linia na mapie czasów strefowych, przebiegająca w zasadzie wzdłuż południka 180 stopni, przy której przekraczaniu zmienia się datę. Na wschód od niej data jest o jedną dobę mniejsza niż na zachód. Dlatego przy jej przekraczaniu ze wschodu na zachód dodaje się jeden dzień.


pozdrawiam :))
13 4 13