Odpowiedzi

2009-12-08T16:47:11+01:00
Tycjan, właśc. Tiziano Vecelli lub Vecellio (ur. ok. 1488-1490 w Pieve di Cadore, zm. 27 sierpnia 1576 w Wenecji) jest włoskim malarzem, czołowy przedstawiciel szkoły weneckiej włoskiego malarstwa renesansowego. Uczeń Giovanniego Belliniego oraz Giorgione'a.Od imienia artysty wywodzi się słowo tycjanowski używane na określenie koloru rudopomarańczowego, często wykorzystywanego w obrazach.Urodził się w rodzinie kapitana Gregorio Vecellia.Od 10 roku życia rozwijał zdolności artystyczne.
15 2 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:48:08+01:00
Tycjan jest to – włoski malarz, czołowy przedstawiciel szkoły weneckiej włoskiego malarstwa renesansowego. Uczeń Giovanniego Belliniego oraz Giorgione'a. Jego prawdziwe nazwisko to Tiziano Vecelli. Urodził się w rodzinie kapitana Gregorio Vecellia. W wieku dziesięciu lat został wysłany razem ze swoim bratem Franceskiem w celu rozwijania zdolności artystycznych do stryja Antonio Vecellego mieszkającego w Wenecji.Urodził się w rodzinie kapitana Gregorio Vecellia. W wieku dziesięciu lat został wysłany razem ze swoim bratem Franceskiem w celu rozwijania zdolności artystycznych do stryja Antonio Vecellego mieszkającego w Wenecji. Zasłynął on głównie z takich obrazów jak:
Bachus i Ariadna, 1520 - 1523 National Gallery w Londynie
Miłość niebiańska i miłość ziemska
Flora
Bachanalia
Koncert wiejski
Cierniem koronowanie
Magdalena
Portret kobiety (La Bella)
Portret młodego anglika
Portret Pietra Aretina
Portret Jacopa Strady
Prezentacja Marii w świątyni
Pieta
Cierniem koronowanie (Stara Pinakoteka)
Karol V
Madonna z Dzieciątkiem
Assunta, 1518, Santa Maria Gloriosa dei Frari, Wenecja
Wenus i Adonis 1554, Prado
11 3 11
2009-12-08T16:50:30+01:00
Tycjan urodził się ok.1488-1490 roku w Pieve di Cadore,a zmarł 27 sierpnia 1576 w Wenecji.Był włoskim malarzem,czołowym przedstawicielem szkoły weneckiej włoskiego malarstwa renesansowego,uczniem Giovanniego Belliniego oraz Giorgione'a.Jego obrazy to m.in. Danae,Wenus z Urbino,Bachus i Ariadna,Flora,Koncert wiejski,...
Pierwszy obraz namalował w roku 1533,a był to obraz Marii Magdaleny.
9 3 9