Odpowiedzi

2009-12-08T16:48:36+01:00
20%*400g=15%*(x+400g)
80g=0,15x+60g
0,15x=20g=133⅓g
Odp. Należy dolać 133⅓g wody
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:55:00+01:00
Najpierw obliczamy ile subst. znajduje sie w 400g roztworu 20%

Cp= (ms*100%)/mr
ms = (Cp*mr)/100% = 80g

czyli mamy 80g substancji, chcemy miec roztwór 15%, liczymy masę roztworu o tym stężeniu, jaki uzyskamy z takiej ilości substancji:

mr =(ms*100%)/Cp = (80*100)/15 = 533,3g

533,3 - 400 = 133,3 g
9 5 9