Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T19:21:35+02:00
Wisława Szymborska - poetka, eseistka i krytyk literacki. Nagrodę Nobla w dziedzinie literatury dostała za, jak skwitował to Komitet Noblowski, "poezję, która z ironiczną precyzją pozwala historycznemu i biologicznemu kontekstowi ukazać się we fragmentach ludzkiej rzeczywistości". Została również odznaczona przez dzieci Dziecięcą Nagrodą SERCA. Zyskała również takie nagrody jak Herdera czy Goethego.

Proszę :D
2009-09-03T19:23:20+02:00
WISŁAWA SZYMBORSKA - jedna z najwybitniejszych polskich poetek. W roku 1996 została odznaczona Literacką Nagrodą Nobla - jest to najważniejsze z wyróżnień jakie otrzymała. Jest eseistką i krytykiem literackim, tłumaczem, felietonistką. Udziela się jako członek Stowarzyszenia Pisarzy Polskich i Polskiej Akademii Umiejętności.


Pozdrawiam,
matteushq;)
2009-09-03T19:27:54+02:00
Szymborska jest laureatką wielu nagród, między innymi Nagrody Fundacji Jurzykowskiego, Nowy Jork, 1972, Nagrody kulturalnej "Solidarności" za rok 1987, Nagrody im. Goethego, Frankfurt nad Menem, 1991, Nagrody im. Herdera, Wiedeń, 1995.