Oblicz:
3 przez ułamek 7 : 3 ile to jest?
8 przez ułamek 9 : 5 ile to jest?
2 całych i 3 przez ułamek 4 : 5 ile to jest?
2 całych i 3 przez ułamek 7 : 2 ile to jest?


proszę o dobrą pomoc,muszę przyznać z matematyki jest bardzo cienka:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:01:10+01:00
3/7 : 3 = 3/7*1/3 = 3/21 = 1/7
8/9 : 5 = 8/9*1/5 = 8/45
2 i 3/4 : 5 = 11/4*1/5 = 11/20
2 i 3/ 7 : 2 = 17/7*1/2 = 17/14 = 1³/₁₄
2009-12-08T17:01:41+01:00
3:⁷/₃=3׳/₇=⁹/₇,,,,,,,,,,,,,,8:⁹/₅=8×⁵/₉=⁴⁰/₉=4⁴/₉,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 2,3:⅘=2,3:0,8=2,875,,,,,,,,,,,,,,2,3:⁷/₂=2,3:3,5=2³/₁₀ײ/₇=²³/₁₀ײ/₇=⁴⁶/₇₀=²³/₃₅