NA dwudniowy turniej przybyło wielu rycezry. Już pierwszego dnia połowa z nich zakochala się w pięknej królewnie, a 2/3 pozostałych zakochało się w niej następnego dnia. tylko 12 rycerzy pozostało całkiem obojętnych na królewne. Ilu rycerzy przybyło na turniej?

prosze o obliczenia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:01:10+01:00
X-wszyscy rycerze.
pierwszego dnia połowa z nich zakochała się w pięknej królewnie:
(1/2)x
a 2/3 pozostałych rycerzy zakochało się w niej następnego dnia:
((1/2)x)*(2/3)=(2/6)x=(1/3)x

Tylko 12 rycerzy pozostało całkiem obojętnych na wdzięki
x=(1/2)x+(1/3)x+12
x=(3/6)x+(2/6)x+12
x=(5/6)x+12
(1/6)x=12
jeśli 1/6 rycerze wynosi 12 to rycerzy było 6*12
(1/6)x=12 /*6
x=6*12
x=72

odp. Na turniej przybyło 72 rycerzy.
  • CENA
  • Początkujący
2009-12-08T17:00:52+01:00
12x3=36
36x2=64
Odp:Przybyło 64 rycerzy.
2009-12-08T17:04:09+01:00
X-ilość rycerzy na turnieju

1/2x+2/3*1/2x+12=x
1/2x+1/3x+12=x
5/6x+12=x
12=1/6x I*6
x=72