Hej :)
Czy moze mi ktos wytlumaczyc jak oblicza się sprężenie procentowe roztworu. Na przykładzie:
Masa cukru:60g
Masa wody: 90g
Masa roztworu:150g
Sprężenie procentowe roztworu: ???
Baaardzo prosze jak najszybciej.
Pierwsza odpowiedż dostaje Najlepszą odpowiedż :)

2

Odpowiedzi

2009-12-08T16:59:39+01:00
A więc stężenie oblicza się tak:

Cp = ms x 100 %
________________
mr

mr = masa wody + masa substancji. (czyli cukru)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T17:02:46+01:00
Wg wzoru. masa substancji rozpuszczanej (czyli cukru) dzielone przez masa rozpuszczalnika (woda) mnożone razy 100% czyli (60gram:90gram)*100%= 33,(3)% (lub jak kto woli 33¹₃%)