Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T16:59:06+01:00
Anomalna rozszerzalność wody – zjawisko fizyczne polegające na zmniejszaniu się objętości wody w miarę wzrostu temperatury w przedziale od 0 stopni Celsjusza do 4 stopni Celsjusza. Jednocześnie wiąże się to ze wzrostem gęstości wody.
2009-12-08T17:00:36+01:00
Można ją łatwo przelewać... O to chodziło?
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:04:06+01:00
Często woda w naczyniach (takich jak słoiki czy rury wodociągowe) podczas zimy rozsadza je powodując duże straty. Zjawisko rozszerzalności cieplnej wody jest też niekorzystne jeśli chodzi o wietrzenie skał i rozsadzanie dróg.
Z drugiej strony anomalna rozszerzalność wody pomaga w zachowaniu życia w zbiornikach wodnych - w czasie zimy, gdy temperatura spada poniżej zera, na dnie takich zbiorników gromadzi się woda o temperaturze wyższej od zera (ok. 4 stopni Celsjusza) i pozwala organizmom przeżyć.
1 5 1