Odpowiedzi

2009-12-08T17:08:41+01:00
Ojciec ma 42 lata a matka 28lat, bo
42-14=28
28-14=14
28:14=2
Wszystko się zgadza.
Po prostu sobie podstawialem i w koncu mi wyszlo.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:24:31+01:00
X- wiek ojca
x-a - wiek matki
1) x + x - a = 70
2) x = 2(x - 2a) - kiedy ojciec miał x-a, to matka miała x-2a lat
z 1)
2x - a = 70
2x - 70 = a
2) x = 2x - 4a
x = 2x - 8x + 280
7x = 280 /:7
x = 40
a = 2*40 - 70
a = 80 - 70
a = 10
x - a = 40 - 10
x - a = 30
Sprawdzenie:
40 = 2*(40-2*10)
40 = 2*20
40+30 = 70
Odp. Ojciec ma 40 lat a matka 30.
4 3 4