1.Które z poniższych nazw firm są neologizmami słowotwórczymi,które neologizmami frazeologicznymi,a które neologizmami znaczeniowymi:
a)Rurka - Nazwa przedsiębiorstwa hydraulicznego
b)Skorpion - Nazwa agencji ochrony mienia
c)Bestsellernia - Nazwa Hurtowni książek
d)Świetlana Przyszłość - Nazwa firmy ubezpieczeniowej
e)Oko - Nazwa studia filmowego
f)Kawomat - Nazwa firmy sprzedajacej automaty do goracych napojów





Z góry dzięki :]

2

Odpowiedzi

2009-12-08T17:16:30+01:00
1.Które z poniższych nazw firm są neologizmami słowotwórczymi,które neologizmami frazeologicznymi,a które neologizmami znaczeniowymi:
a)Rurka - neologizm znaczeniowy
b)Skorpion - neologizm znaczeniowy
c)Bestsellernia - neologizm słowotwórczy
d)Świetlana Przyszłość - neologizm frazeologiczny
e)Oko - neologizm znaczeniowy
f)Kawomat - neologizm słowotwórczy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:22:09+01:00
1. rurka - neologizm znaczeniowy
2. skorpion - neologizm znaczeniowy
3. bestsellernia - neologizm słowotwórczy
4. świetlana Przyszłość - neologizm frazeologiczny
5. oko - neologizm znaczeniowy
6. kawomat - neologizm słowotwórczy