Cena 1kilograma jabłek na targu wynosi 2,4zł.
Te same jabłka w sklepie kosztują 3zł.

a)O ile procent cena jabłek w sklepie jest wyższa od ich ceny na targu?

b)O ile procent tańsze są jabłka na targu niż w sklepie?

Prosze o szczegolowe i szybkie rozwiazanie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:18:22+01:00
A)
2,4/100 = 3/x
2,4x = 300 :/ 2,4
x = 125
125 - 100 = 25%

Cena jabłek w sklepie jest wyższa od ceny jabłek na targu o 25 %

b)
3/100 = 2,4/x
3x = 240 /:3
x = 80
100 - 80 = 20%

Cena jabłek na targu jest tańsza niż w sklepie o 20 %

Takie zadania pisz do mnie na priv to ci je za darmo rozwiąże bez żadnych punktów ;)
2009-12-08T17:24:19+01:00
A) 2,4 zł - 100%
3 zł - x

x= 3 zł*100% = 125%
--------
2,4 zł

125% - 100% = 25%
Odp: Jabłka w sklepie są droższe o 25%

b) 3 zł- 100%
2,4 zł - x

x= 2,4 zł*100% = 240% = 80%
------------- -----
3 zł 3

100% - 80%=20%
Odp: Jabłka na targu są tańsze o 20%