Ojciec ma obecnie y lat a syn ma x. Przed dwoma laty ojciec byl trzykrotnie starszy od syna. Za osiem lat suma lat ojca i syna bedzie trzykrotnie wieksza od wieku syna. Ile lat maja obecnie?

Poprosze o napisanie kolejno wszystkich dzialan:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T22:16:27+01:00
Układ równań ma postać:

y-2 = 3(x-2)
y+8 + x+8 = 3(x+8)

y-2 = 3x - 6
y+x+16 = 3x+24

y=3x-4
y=2x+8

3x-4=2x+8

x=12
y=32
2009-12-08T22:19:10+01:00
Y-2=3(x-2)
x+8+y+8=3(x+8)

y-2=3x-6
x+y+16=3x+24

y=3x-4

x+3x-4+16=3x+24

4x+12=3x+24

x=12

y=3x-4=3*12-4=32