Odpowiedzi

2009-12-08T17:23:09+01:00
Mysle ze obliczysz to sama

popatrz na procenty i liczbe
zostaje ci 46% czyli liczba wieksza o 4 razy o liczby uczniow ktorzy zrobili to zadanie . Jesli odpowiednoi popodstawiasz liczby otrzymasz rozwiazanie
1 1 1
2009-12-08T17:25:16+01:00
Więc tak :
12% uczniów nie rozwiącalo go w ogóle
32% popełniło błędy
14 uczniów rozwiązało bezbłędnie

Rozwiązanie:
12% + 32% = 44%
100% - 44% = 56%
56% z tego wynika stanowi 14 osób

I teraz z proporcji:
100% - x
56% - 14

14 * 100% = 56 * x
x = (100% * 14)/56
x = 25

Odpowiedź: W klasie jest 25 uczniów.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:29:41+01:00

12%*x=0,12x - 12% uczniów, którzy nie rozwiazali go wogóle
32%*x=0,32x - 32% uczniów, którzy popełnili błędy
x- ilość wszystkich uczniów w klasie


0,12x+0,32x+14 =x
0,44x-x=-14
-0,56x=-14 /*(-1)
0,56x=14
x=25
W klasie było 25 uczniów
1 5 1