Odpowiedzi

2009-12-08T17:22:23+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:22:08+01:00
Kąt prosty= 90 stopni
i dwa kąty ostre 45 stopni i 45 stopni
czyli 90,45,45
:)
5 2 5
2009-12-08T17:25:17+01:00
Trójkąt równoramienny prostokątny ma kąty:
1 kąt prosty - 90 stopni
2 kąty ostre- każdy po 45 stopni, ponieważ
kąt prosty ma miarę 90 stopni, więc od 180 stopni (suma miar kątów wewnętrzych trójkąty) odejmujemy 90 stopni , wynik dzielimy na 2(bo trójkąt ma 3 kąty wewnętrze, a jeden to 90 stopni) i wychodzi nam miara kąta ostrego.
czyli:
(180-90):2= 90:2=45 stopni

Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłam ;).
3 3 3