Odpowiedzi

2009-12-08T17:24:34+01:00
75% roztworu to woda
25% roztworu to sól

25%*200g=50g soli
75%*200g=150g wody
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:26:56+01:00
Mr=200g
cp=25%
ms*100%
cp=-------------- | * mr
mr

cp*mr=ms*100% | : 100%

cp* mr
ms=-------------
100%
25%*200g
ms=---------------------=50g
100%


mr=mw+ms

mw=mr-ms
mw=200g-50g=150g



mw- masa wody
mr- masa roztworu
ms- masa substancji
cp- stężenie procentowe

Odp: Do przygotowania tego roztworu potrzeba 150 g wody i 50 g substancji
2009-12-08T17:29:08+01:00
Cp=25%
mr=200g
ms=?
mH2O=?

Cp=25% oznacza, że w 100g roztworu znajduje się 25g substancji.
A my mamy 200g roztworu, więc układamy proporcje:

25g ---- 100g
x ------- 200g
Po wyliczeniu x= 50g (tyle jest substancji)

Teraz od masy całego roztworu odejmujemy masę substancji:
200g - 50g = 150g (tyle jest wody)

Odp:Do przygotowania tego roztworu potrzeba 50g substancji i 150g wody.
;)