Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T20:45:53+02:00
Nazwą „Starożytność” (lub „Antyk”) określa się epokę, która obejmuje ponad 4 tysiące lat, zarówno przed, jak i po narodzeniu Chrystusa. Epoka ta obejmuje zarówno czasy najstarszych cywilizacji (egipskiej, greckiej, rzymskiej, babilońskiej, arabskiej, mezopotamskiej i innych), jak też czasy tzw. starożytności chrześcijańskiej, trwające od I do V wieku n.e.

Starożytna literatura, historia i kultura są fundamentami Europy współczesnej. W basenie Morza Śródziemnego narodziły się nauki matematyczne, fizyczne, przyrodnicze, idee filozofii i polityki, antropologia, filologia, sztuki artystyczne. W sposób schematyczny można zaznaczyć najważniejsze elementy spuścizny każdego z trzech antycznych światów: od Greków przejęliśmy system demokracji, filozofię i teatr; od Rzymian – prawodawstwo i osiągnięcia techniczne; kultura judajska natomiast dała początek głównej religii Europy, chrześcijaństwu, które ukształtowało kontynent zarówno w dziedzinie myślenia o człowieku i wszechświecie, jak też w sferze np. granic politycznych czy rodzaju alfabetu.

ps wystarczy?
4 3 4
2009-09-03T20:52:29+02:00
*harmonia
*dynamizm
*czerpanie z mitologii
*piękno (kalokagatia)
*idealne proporcje
*symetria
*rozwój teatru i literatury
*czystość formy
*naśladowanie rzeczywistości (mimesis)
*umiar
3 2 3
2009-09-03T23:32:24+02:00
Starożytność inaczej Antyk jest to okres historyczny stosowany przeważnie dla historii Europy i Bliskiego Wschodu. Obejmuje czasy od około 3500 lat p.n.e do roku 476, czyli upadku Cesarstwa zachodniorzymskiego.

Okres który następuje po starożytności nazywany jest średniowieczem.
4 4 4