Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T22:49:34+01:00
Cien jest najkrotszy 22 czrwca w dniu przesilenia letniego. dzieje sie tak poniewaz wtedy ono jest najwyzej nad widnokregiem. cialo unosi sie na wodzie jezeli jego sila wyporu jest rowna sile wyporu wody. a ztym gnomonem to jak bedzie on mial np. dlugosc 1 m a jego cien 5m, natomiast cien drzewa dlugosc 25 m oblicz jego dlugosc

1m , x
---- = -----
5m , 25m

5x = 25 / :5
x = 5

odp drzewo ma dlugosc 5 m.
;)
2 1 2
2009-12-08T22:49:03+01:00
Moment, w którym cień gnomonu jest najkrótszy nazywamy południem lokalnym. (.najkrótszy cień jest w południe)

FIZYKA
to jest Prawo Archimedesa-Siła wyporu działająca na ciało zanurzone w płynie jest równa ciężarowi płynu wypartego przez to ciało.
3 1 3