Znajdź rozinięcie dziesiętne liczb
minus 17 nad 12
minus 5 całych i jedna piętnasta
pięć jedenastych
minus 7 całych i trzynaście siedemnastych
105 nad 202
Otrzymane wyniki zaokraglij do części dziesiętmuch i setnych

Zad nr.2
Zamień na ułamek zwykły podany ułamek oktesowy:
a) 0,5353
b) 2, 15111
c)1, 1732
d) 0,4732
e)-2,1(7)

3

Odpowiedzi

2009-09-03T21:53:26+02:00
Zadanie 1.
-17/12=-1 5/12 = -1,41(6) ≈ -1,417 ≈ 1,42
-5 1/15=-5,0(6) ≈ -5,07 ≈ - 5,1
5/11=0,(45) ≈ 0,454 ≈ 0,45
-7 13/17= -7,(7647058823529411) ≈ 7,765 ≈ 7,76
105/202=0,5(1980) ≈ 0,52 - taki sam wynik przy obu zaokrągleniach

Niestety nie mam pojęcia jak zrobić zadania nr. 2 mam nadzieje że chodziarz trochę pomogłem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T22:13:27+02:00
-17/12=-1,41(6)≈-1,42≈-1,4
-5 1/15=-76/15=-5,0(6)≈-5,07≈-5,1
5/11=0,(45)≈0,45≈0,5
-7 13/17=7,7647058...≈-7,76≈-7,7
105/202=0,(51980)≈0,52≈0,5

2.
0,(53)=53/99
2,15(1)=484/225
1,1732=11731/10000
0,4732=1183/2500
-2,1(7)=-49/25
2009-09-03T22:14:57+02:00
Zadanie 1.
-17/12=-1,41(6)≈-1,42≈-1,4
-5 1/15=-76/15=-5,0(6)≈-5,07≈-5,1
5/11=0,(45)≈0,45≈0,5
-7 13/17=7,7647058...≈-7,76≈-7,7
105/202=0,(51980)≈0,52≈0,5

zadanie 2.
0,(53)=53/99
2,15(1)=484/225
1,1732=11731/10000
0,4732=1183/2500
-2,1(7)=-49/25