Odpowiedzi

2009-12-08T17:47:03+01:00
Można sterować mięśniami ręki, ponieważ są one z tkanki mięśniowej poprzecznie prążkowanej a ten typ mięśni jest zależny od naszej woli. Poza tym wystarczy zwrócić uwagę na to, że możemy poruszać ręką jak chcemy.
1 5 1
2009-12-08T17:47:37+01:00
Mięśnie, pobudzane przez impulsy nerwowe, wprawiają ciało w ruch. Kurcząc się, mięśnie szkieletowe (przyczepione do kości), pociągają kości, dzięki czemu ciało porusza się. Mięśnie mogą jedynie pociągać, a nie popychać, dlatego każdemu mięśniowi powodującemu jakiś ruch odpowiada inny, który mu przeciwdziała. Na przykład jeden mięsień zgina nogę, a inny, również pociągając, powoduje jej wyprostowanie. Taka para mięśni nazywana jest mięśniami antagonistycznymi.

Gdy zginamy ramię, mięsień dwugłowy (biceps) kurczy się przy czym staje się krótszy i grubszy. Jednocześnie mięsień trójgłowy rozciąga się. Gdy chcemy wyprostować ramię kurczy sie mięsień trójgłowy. Pociąga w dół kość przedramienia. Jednocześnie rozkurcza się mięsień dwugłowy.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:48:33+01:00
Tak, ponieważ są one zbudowane z tkanki mięśniowej poprzecznie prążkowanej, która kurczy się zależnie od naszej woli
24 4 24