Ułóż i rozwiąż odpowiedni układ równań:

Liczba x jest o 10% większa od liczby y. Liczba o 2 mniejsza od y stanowi 90% liczby x.

dodam tyle: rozwiązanie prosiłabym metodą podstawiania lub przeciwstawnych współczynników. wyniki: x ma wyjść 220, a y 200. pomóżcie, bo jutro mogę być z tego pytana. z góry dziękuję < 3

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T17:54:28+01:00
1. X = 1.1Y
2. Y-2 = 0.9X --> podst. 1 do 2

Y-2 = 0.9*1.1Y <-->
Y = 0.99Y+2
Y-0.99Y = 2
0.01Y = 2 / 0.01
Y = 200 --> podst. do 1

X = 1.1*200
X = 220

2009-12-08T18:04:51+01:00
X=1,1y
y-2=0,9x

x=1,1y
y-2=0,9*1,1y

x=1,1y
y-2=0,99y

x=1,1y
y-0,99y=2

x=1,1y
0,01y=2

x=1,1y
y=2:0,01

x=1,1y
y=200

x=1,1*200
y=200

x=220
y=200