Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:49:12+01:00
Wybierali tylko najlepszego spartana.Tych którzy się nie nadawali zrzucali z skały.Sparta w wieku chyba 6 lat zaczynał trenować
2 5 2
2009-12-08T17:58:09+01:00
Wychowanie spartańskie polegalo na tym że dzieci od 7 roku życia byly zabierane spod opieki rodziców i wychowywane przez państwo. Już w tedy rozpoczynali szkolenia wojskowe aby nauczyć sie dobrze walczyć. Na sobie nosili zwiewne ubrania przez cały rok ze względu na pogode, aby być przygotowanym na trudne warunki. Jeżeli któryś z chlopców nie dawał rady i płakał bito go. Od 12 roku życia zaczynali mieszkać w koszarach, a kończylin w nich mieszkać mając lat 30.Dopiero gdy kończyli 60 lat mogli zarządzać państwem tworząc geruzję.

Mam nadzieję że pomogłam:)
1 5 1