Odpowiedzi

2009-12-08T17:53:23+01:00
INSULINA – hormon peptydowy, który działa ogólnoustrojowo, odgrywa główną role w metabolizmie węglowodanów.
GLUKAGON-DZIAŁA PRZECIWSTAWNIE DO INSULINY. Podwyższa poziom glukozy we krwi człowieka.

Chodziło ci o to???
Insulina i Glukagon

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T17:56:52+01:00
Glukagon
pobudza rozkład glikogenu w wątrobie, zwieksza mobilizacje rezerw tłuszczowych oraz pobudza synteze glukozy z innych związków organicznych co powoduje podwyższenie stężenia glukozy we krwi
insulina
zwiększa wychwytywanie glukozy w krwi, pobudza synteze glikogenu w wątrobie i mięśniach i magazynowanie tłuszczów, obniża stężenie glukozy we krwi
ogólnie mówiąc cały antagonizm polega na tym że glukagon podwyższa poziom cukru we krwi a insulina obniża go:)