1. Oblicz pole podstawy graniastosłupa, jeżeli wysokość jest równa 0.06dm, a objętość wynosi 120cm³?


2. Oblicz pole podstaw graniastosłupa , jeśli wysokość jest równa 0.25m a objętość wynosi 120cm³?


3. Oblicz długość krawędzi podstawy graniastosłupa jesli wysokość jest równa 4.8cm a podstawa jest kwadratem. Objętość wynosi 120cm³

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T17:54:55+01:00
1
P=V/h=120cm3/0,6cm=200cm2
2
P=V/h=120cm3/25cm=4.8cm2
3
P=V/h=120cm3/4.8cm=25cm2
25cm2=a2
a=5
2009-12-08T17:57:28+01:00
1]0,06dm=0,6cm,,,,,,,,,,v=pole podstawy×h,,,,czyli 120=0,6×pole podstawy→pole podstawy=120:0,6=200cm².............................................. 2]0,25m=25cm,,,, 120=25×pole podstawy→pole 1 podstawy=120:25=4,8,,,pole podstaw =2×4,8=9,6cm²,,,,,,,,,,,,,,, zad.3]120=a²h,,,,,,120=a²×4,8→a²=120:4,8=25→a=5cm
2009-12-08T21:42:20+01:00
1.
Pp=?
V=120cm³
h=0,06dm=0,6cm
Pp=120cm³:0,6cm=200cm²
2.
Pp=?
V=120cm³
h=0,25m=25cm
Pp=120cm³:25cm=4,8cm²
3.
a=?
V=120cm³
h=4,8cm
a²=120cm³:4,8cm
a²=25cm²
a=5cm