Dzienne zapotrzebowanie trzynastolatka na węglowanowany wynos 340g, a na białko 75g. wyobraż sobie, że żywisz się tylko bananami. oblicz, ile kilogramów bananów powinieneś zjadać dziennie, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę białka.

zawartość banana :

29% - części niejadalne
17% - węglowodany
1% - białko
8% - inne składniki
45% - woda

2

Odpowiedzi

2009-12-08T18:04:48+01:00
Odp. powinieneś zjeść 7kg bananów.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:05:03+01:00
X- masa bananów (g)
1 % × X = 75
0,01 × X= 75
X= 75 ÷ 0,01
X= 7500 ÷ 1
X= 7500 (g)= 7,5 kg