Zadanie 1
a) w tajemniczych okolicznościach zniknęly 44g czekolady, co stanowi 40% tabliczki. ile ważyła jedna tabliczka czekolady?

b) z niezrozumiałych powodów 24 uczniów myśli wyłącznie o wakacjach. stanowią oni 80% klasy. ilu uczniów liczy ta klasa?

c) w czerwcu z niejasnych przyczyn rachunek telefoniczny pani Kasi wyniósł aż 550 zł, co stanowiło 250% rachunku z maja. ile złotych zapłaciła pani kasia w maju??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:02:44+01:00
A) w tajemniczych okolicznościach zniknęly 44g czekolady, co stanowi 40% tabliczki. ile ważyła jedna tabliczka czekolady?

44g = 40%
44 : 40 = 1%
1% = 1,1g
100% = 1,1 * 100
100% = 110g
Czekolada ważyła 110g.

b) z niezrozumiałych powodów 24 uczniów myśli wyłącznie o wakacjach. stanowią oni 80% klasy. ilu uczniów liczy ta klasa?

24 = 80%
24 : 80 = 1%
1% = 0,3
100% = 0,3 * 100
100% = 30
Klasa liczy 30 uczniów.

c) w czerwcu z niejasnych przyczyn rachunek telefoniczny pani Kasi wyniósł aż 550 zł, co stanowiło 250% rachunku z maja. ile złotych zapłaciła pani kasia w maju??

550 = 250%
550:250 = 1%
1% = 2,2
100% = 2,2 * 100
100% = 220zł
W maju Kasia zapłaciła 220zl.
2009-12-08T18:02:05+01:00
1. 110g (44 - 40% x -100%)
2. 30 osób (24 - 80% x -100%)
3. 220 zł (x - 100% 550 - 250%)
2009-12-08T23:17:32+01:00
Zadanie 1
a) w tajemniczych okolicznościach zniknęly 44g czekolady, co stanowi 40% tabliczki. ile ważyła jedna tabliczka czekolady?
40%x=44
0,4x-44
x=44:0,4
x=110g
b) z niezrozumiałych powodów 24 uczniów myśli wyłącznie o wakacjach. stanowią oni 80% klasy. ilu uczniów liczy ta klasa?
80%x=24
0,8x=24
x=24:0,8
x=30
c) w czerwcu z niejasnych przyczyn rachunek telefoniczny pani Kasi wyniósł aż 550 zł, co stanowiło 250% rachunku z maja. ile złotych zapłaciła pani kasia w maju??
250%x=550
2,5x=550
x=550:2,5
x=220zł