Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:09:55+01:00
(x+y)/2=15

[(x-2) + y/2 ] /2 =10


x+y=30

2x+y=44

-x-y=-30
2x+y=44

x=14

y=16
14 4 14
2009-12-08T18:17:04+01:00
X- I liczba 14
y- II liczba 16
15- średnia arytmetyczna
(x+y):2=15 (14+16):2=30:2=15
x-2 - I liczba po zmniejszeniu 14-2=12
½y - II liczba po zmniejszeniu ½*16=8
10- średnia arytmetyczna
(x-2+½y):2=10 (12+8):2=20:2=10

rozwiązanie za pomocą układów równań metodą przeciwnych współczynników

(x+y):2=15
(x-2+½y):2=10

½x+½y=15/*(-1)
½x-1+¼y=10

-½x-½y=-15
½x+¼y=11

-¼y=4/*(-4)
y=16

½x+½*16=15
½x+8=15
½x=15-8
½x=7/*2
x=14

y=16
x=14


6 5 6
2009-12-08T18:28:02+01:00
Układ równań
(x+y)/2=15 //*2
(x-2+0,5y)/2=10 //*2

x=30-y wynik podstawiamy do drugiego równania

30-y-2+0,5y=20
-0,5y=20-28 //*-0,5
y=8

x=30-8
x=22

Spr 22+8=30
30:2=15

3 1 3