Odpowiedzi

2009-12-08T18:10:28+01:00
2009-12-08T18:50:46+01:00
Symbolem adwentu jest fioletowa szata, zakładana przez księdza podczas mszy.
Do symboli adwentu mozna również zaliczyć powsztrzymywanie się od muzyki i róznych zabaw, klubów, dyskotek, a także roraty, czyli msza.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:00:59+01:00
Wymownym symbolem Adwentu jest wieniec i świeca adwentowa. Światło wskazuje drogę, rozprasza ciemności, usuwa lęk i stwarza poczucie bezpieczeństwa i wspólnoty. Światło jest znakiem obecności Chrystusa "Światłości Świata". Światło czterech kolejnych świec adwentowych ma nas doprowadzić stopniowe do prawdziwego "Światła" wschodzącego w Boże Narodzenie. Zielone gałązki są symbolem nadziei, zwyciężającej śmierć. Wieniec adwentowy ma nam przypominać o radosnym czasie przygotowania adwentowego do zbliżających się świąt Bożego Narodzenia.
6 3 6