Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:20:58+01:00
1.
d=7cm
r=3,5 cm

L=2πr
L=2π 3,5=7π

2.
2πr=12π
2r=12 /2
r=6cm

3.r=8
P=πr^
P= 64π
2009-12-08T18:21:02+01:00
1.oblicz długość okręgu o średnicy 7 cm
7cm : 2 = 3.5 cm <- promień
P= πr2
P= π*3,5. 2(kwadrat)
P= 12,25 π

2.jaki promień ma koło o obwodzie 12 π cm
Ob=2πr | :2π
r= ob : 2π
r= 12π : 2π
r= 6

3.oblicz pole koła o promieniu 8 cm
P=πr2
P=64π
2009-12-08T18:23:04+01:00
1. promień=½ średnicy czyli 3,5 cm
dł okręgu 2πr =2π3,5=7πcm
2. 12π=2πr/:2π
6=r 6 cm
3. P=πr²
P=π8²
P=64π cm²