Mapa jest wykonana w skali 1:3 000 000. Odcinek łaczący na tej mapie Gdańsk z Zakopanym ma długość 20cm.
a)Oblicz długość odcinka łączącego te miasta na mapie wykonanej w skali 1:5 000 000
b)Wyznacz skalę mapy na której odcinek łączący te miasta ma 6cm

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:22:04+01:00
1:3 000 000 a więc 1cm-> 30km


1cm --> 30km
20cm --> x

x=20*30km=600km

Odległość rzeczywista wynosi 600 km a więc

a)1:5 000 000 stąd 1cm-->50 km, a więc

1cm-->50 km
x --> 600km

50x=600cm
x=12 cm

b)1cm--> x
6cm--> 600 km

6x=600km
x= 100 km

skala mapy: 1cm-->100km a więc 1:10 000 000

2 5 2
2009-12-08T18:24:55+01:00
1:3 000 000
1cm to 30 km
30 * 20 = 600km
a) 1:5 000 000
1 cm to 50 km
600/50 =12 cm
Odp. Długość odcinka łączącego te miasta na mapie wykonanej w skali 1:5 000 000 wynosi 12 cm
b)
600/6 = 100
1 cm to 100km
wiec skala wynosi 1: 10 000 000
2009-12-08T18:27:59+01:00
1cm na mapie to 3 000 000 cm w rzeczywistości
1cm na mapie to 30 km w rzeczywistości
20 * 30=600km - długość trasy z Gadńska do Zakopanego

a)1cm na mapie to 5 000 000 cm w rzeczywistości
1cm na mapie to 50 km w rzeczywistości
600km:50km=12
odp.Odcinek ten ma długość 12 cm

b)6cm - długość odcinka
x*6=600
x=600:6
x=100 km
100km=10 000 000cm
odp. jest to skala 1:10 000 000
2 5 2