Mam kilka zadań :)
1
zapisz w postaci sumy algebraicznej
a )(2x - 4xy ) :2
b ) (6a-9ab + 1 ) : (-3)
c ) 2x²- 4x - 10 ) : 2/3 dwie trzecie
Włacz wspólny czynnik przed nawias
a) 6x²y - 3xy²
b) 2xyz²-4xy+6x
c) 2ab √2+a√2+a²√2

3

Odpowiedzi

2009-12-08T18:26:40+01:00
A )(2x - 4xy ) :2= x-2xy


a) 6x²y - 3xy²= 3xy(2x-y)
c) 2ab √2+a√2+a²√2=a√2(2b+1+a)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:30:48+01:00
1
zapisz w postaci sumy algebraicznej
a )(2x - 4xy ) :2=(2x - 4xy )×½=x-2xy
b ) (6a-9ab + 1 ) : (-3)=(6a-9ab + 1 ) × (-⅓)=-2a+3ab-⅓
c ) 2x²- 4x - 10 ) : 2/3=(2x²- 4x - 10 ) × 3/2=3x²-6x-15

Włacz wspólny czynnik przed nawias
a) 6x²y - 3xy²=3xy(2x-y)
b) 2xyz²-4xy+6x=2x(yz²-2y+3)
c) 2ab √2+a√2+a²√2=a√2(2b+1+a)
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T18:30:30+01:00
A )(2x - 4xy ) :2=x-2xy
b ) (6a-9ab + 1 ) : (-3) =-2+3ab-⅓
c ) 2x²- 4x - 10 ) : ⅔=⅓x²-6x-15
a) 6x²y - 3xy²=3xy(2x-y²)
b) 2xyz²-4xy+6x=2x(yz²-2y+3)
c) 2ab √2+a√2+a²√2=a√2(2b+1+a)