Odpowiedzi

2009-12-08T18:34:07+01:00
Wielu uczniów idzie na łatwiznę i ściąga z Internetu gotowe wypracowania, prace pisemne, pod którymi później podpisuje się własnym imieniem i nazwiskiem. Pomijając kwestie tego czy takie oszustwo jest dobre, czy złe, czy zastanawiałeś się kiedyś jak wiele tacy uczniowie tracą?

Wyobraź sobie dwóch uczniów. Pierwszy z nich nie napisał w życiu żadnego wypracowania, żadnej pracy pisemnej samodzielnie. Zawsze ściągał, oszukiwał i podkładał gotowce, otrzymując niejednokrotnie bardzo dobre oceny. Drugi uczeń, starał się samodzielnie pracować, sam pisał prace, które często oceniane były słabo. Drugi uczeń wiedział jednak, że pisząc wypracowania rozwija swoje umiejętności, które będą niezwykle cenne w przyszłości.

Zastanawiałeś się może kiedyś jak bardzo umiejętność konstruowania wypowiedzi pisemnej, argumentacji przyda Ci się w życiu? Wyobraź sobie jeszcze raz tych dwóch uczniów po kilku latach, gdy ukończą szkołę. Będą musieli pisać listy motywacyjne, ubiegać się o pracę, wyrażać swoje myśli na piśmie. Jak sądzisz, który będzie miał większe szanse na sukces?

Czy ten, który zawsze brał gotowce i sam nie potrafi wiele napisać, czy ten, który wszystko pisał samodzielnie, rozwijał swoje umiejętności i potrafi dobrze argumentować swoje decyzje oraz myśli. Który potrafi pisać w taki sposób, aby zrobić odpowiednie wrażenie na odbiorcy? Którym z tych uczniów Ty jesteś? Którym chciałbyś być?
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:39:32+01:00
Określenie czasu pokoju wewnątrz jak i na zewnątrz państwa. W czasie gdy pax romana był utrzymywany Rzymianie mieli czas dobrobytu i rozkwitu państwa (budowanie nowych miast), rozkwit handlu, a co za tym idzie były odprowadzane większe podatki i swoboda komunikacji
2 5 2