Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:36:02+01:00
Na co dzień te dwa pojęcia używane są w języku polskim jako synonimy. Jednak pod względem fizycznym oznaczają one dwie diametralnie różne rzeczy. Warto wiedzieć więc, czym te dwa terminy różnią się. Odpowiedź na postawione w tytule posta pytanie znajduje się poniżej.

Masa - jest ilością materii, z której składa się dane ciało. Jest ona stała, a więc nie zmieni się gdy umieścimy ciało na innej planecie, bądź w stanie nieważkości.

Ciężar - zależny jest od siły, z jaką dany obiekt (np. Ziemia) przyciąga konkretne ciało. Jest on proporcjonalny do masy, to znaczy, że im większa będzie masa obiektu, tym większy będzie jego ciężar (gdy ilość jabłek odpowiadająca 1 kg na Ziemi zostanie postawiona na wadze na Księżycu, to jej wynik wskaże nam o wiele mniej, gdyż przyciąganie Księżyca jest znacznie mniejsze od ziemskiego).
2009-12-08T18:35:57+01:00
siłę ciężkości (ciężar) wyrażamy w niutonach
masę wyrażamy w kilogramach