Zad.1 Organizm dorosłego człowieka zawiera przeciętnie 70% wody. Wojtek obliczył że w organizmie jego taty powinno byc 56 kg wody ! ile waży tata Wojtka?

zad.2
Bateria kosztuje 3,50 co stanowi 7% ceny zabawki bez baterii. Ile kosztuje zabawka z włożoną baterią ?
Będzieee naj tylko obliczenia zróbcie wszystkieeee ;*

2

Odpowiedzi

2009-12-08T18:39:13+01:00
Zad.1 Organizm dorosłego człowieka zawiera przeciętnie 70% wody. Wojtek obliczył że w organizmie jego taty powinno byc 56 kg wody ! ile waży tata Wojtka?

56 kg --------------------to ------------70%
x kg --------------------to -----------100%

x=(56*100%)/70%=80 kg

Tata Wojtka waży 80 kg

zad.2
Bateria kosztuje 3,50 co stanowi 7% ceny zabawki bez baterii. Ile kosztuje zabawka z włożoną baterią ?


3,5 zł --------------------to ----------- 7%
x zł --------------------to -----------107%

x=(3,5*107%)/7%= 53,5
Zabawka kosztuje 53, 50 zł.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:45:53+01:00
Zad1
x - waga taty Wojtka
70%x - zawartość wody w organizmie taty Wojtka
56kg - ilość wody w organizmie taty Wojtka

70%x=56kg
0,7x=56kg /:0,7
x=80kg

odp. Tata Wojtka waży 80 kg

zad2
3,5zł - cena bateri
3,5 stanowi 7% ceny zabawki

3,5 -- 7%
x ---100%
x=3,5*100/7
x=350/7
x=50zł - cena zabawki

50zł+3,5zł=53,5zł
odp. Zabawka wraz z baterią kosztuje 53,5 zł
1 5 1