Odpowiedzi

2009-12-08T18:44:26+01:00
Prosze bardzo :

Zenek - jest skryty, nieufny, zamknięty w sobie chłopcem.Jest tajemniczy, czujny. Ukrywa swe uczucia i myśli. Cechuje go mało mówność. Wszystko to dlatego że nie zaznał w domu miłości i bezpieczeństwa.Zenek jest odważny.Chłopiec jest samotny. Stać go także na bohaterstwo. Jest wrażliwy.

Ula- to cicha,spokojna niesmiała,subtelna dziewczyna zupełnie przeciwienstwo Pestki.Ula to wrażliwa, samodzielna, dobra, cierpliwa, dyskretna i zaradna.


Liczę na najlepszą odpowiedź :)
18 2 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:01:54+01:00
Głównym bohaterem powieści Ireny Jurgielewiczowej pt. " Ten Obcy" jest
szesnastoletni chłopak Zenek Wójcik. Podczas dzieciństwa spotkała go
straszna tragedia - stracił matkę i musiał wziąść go pod opiekę ojciec
alkoholik, który wcale nie interesował się synem i nie dawał mu
bezpieczęństwa, miłości i ciepła. Chłopiec odważył się uciec od ojca, by nie
zmarnować życia i znaleźć wuja. Zenek zawsze był odważnym chłopcem, czego dowodziły
jego codzienne postępowanie. Wykazywał się także bohaterstwem, gdyż był
w stanie uratować dziecko. Odwadze jak i bohaterstwu towarzyszyła
samodzielność i zazdrość. Był chłopcem wysokim, sprawnym fizycznie
i swym zachowaniem imponował rówieśnikom, był także bardzo skryty
i tajemniczy. Cechowała go ambicja i honorowość, gdyż oddał Uli pieniądze.


To dziewczyna bardzo wrażliwa, zastanawiająca się nad każdym swoim czynem, słowem, skłonna do refleksji, przestrzegająca przyjętych form moralnych. Ula była zdolna do poświęceń dla przyjaciół.
Z całej załogi Ula była osobą pozornie najmniej praktyczną, zaradna, za to najbardziej refleksyjną, o najbogatszym życiu wewnętrznym. Jej psychikę (podobnie jak w przypadku Zenka), ukształtowało życie rodzinne, dziewczyna była pół sierotą, nie miała matki, latami wychowywała się również bez ojca. Do ostatniego miała stosunek zdecydowanie negatywny, nieufny. Dopiero w końcach powieści nastąpił przełom w stosunkach córki z doktorem. Ojcowska miłość, oparcie były Uli niezwykle potrzebne.
17 4 17