Odpowiedzi

2009-12-08T18:52:19+01:00
Tkanka łączna zarodkowa: buduje ciało zarodka, tworzy zrąb pępowinowy, występują w niej nieliczne włókna kolagenowe.
tk. łączna zbita- zawiera liczne włókna kolagenowe, tworzy torebki stawowe, ścięgna, powięzie, więzadła
tk chrzęstna- w skład tej tkanki wchodzą komórki chrzęstne wyśtępujące pojedynczo lub w skupieniu w jamkach
tk. chrzestna włóknista- charakteryzuje się dużą ilością włókien kolagenowych i dużą wytzymałością na zerwanie
spręzysta- zawiera pęczki włókien kolagenowych oraz liczne włókna spręzyste przebiegające w różnych kierunkach. chrzastka ta nie ulega mineralizacji.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:53:57+01:00
Tkanka łączna zarodkowa właściwości totipotencjalne -tzn. może zmienić się w każdą inną tkankę podczas rozwoju płodowego (funkcja:buduje szkielet zarodka)
tk.łączna zbita- jest zbudowana z włókien kolagenowych , bardzo odporna i wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne dlatego buduje m.in ścięgna (funkcja ochronna)
tkanka chrzęstna ;:Chrząstka jest istotnym elementem szkieletu, warunkuje wzrost kości długich i tworzy powierzchnie stawowe. Budowa i prawidłowa funkcja tkanki chrzęstnej ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania narządu ruchu.
chrzzęstna włóknista zbudowana z włókien kolagenowych, funkcja ochronna, pozwala na zmiane ułożenia kręgosłupa odporna .
chrzęstna sprężysta z włókie sprężystych występuje w miejscach narażonyc na uszkodzenie,