Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:46:28+01:00
Dzięki wojnie peloponeskiej. Osłabiła ona greckie polis, gdyż walczyły one między sobą. Ateny i Sparta chciały zarządzać Związkiem Morskim. To też spowodowało wybuch wojny peloponeskiej.

Kiedy greckie polis nie były w stanie się obronić przed wrogiem zewnętrznym Filip II podbił Grecje.
2009-12-08T18:48:45+01:00
Filip II wykorzystał osłabienie państw greckich i wykorzystał to w bitwie pod Cheroneją w 338r.p.n.e.