Z jakiej wysokości spadł na powierzchnię ziemi kamień o ciężkości 5 N, jeżeli w chwili zderzenia z ziemią miał energię kinetyczną równą 20 J.


Proszę pomóżcie ..to zadanie jest na jutro, a ja tu nic nie rozumiem!!!
Podajcie wzór i obl.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:03:17+01:00
Sorry mój błąd

m=F:g
m=0,5kg

teraz zgodnie z zasadą zachowania Energi Ek równa jest Epot.

Ep=m*g*h
h=E:(m*g)
h=20:(0,5*10)
h=20:5
h=4m

2009-12-08T19:40:57+01:00
F = 5N
Ek = 20J

z zasady zachowania Energi Ek = Ep
Ep = 20J

Ep = m * g * h = F * h
Ep = F * h
h = Ep : F

h = 20J : 5N
h = 4m