Odcinek ma długość 5 cm podzielono na trzy częsci tak,. że długosc każdej czesci wyraza sie calkowita liczba centymertow . Z otrzymanych w ten sposób odcinków zbudowano trojkąt .Jakie sa dlugosci bokow tego trojkortta?

Prosze O zroumiale rozwiazanie

3

Odpowiedzi

2009-12-08T18:50:33+01:00
2009-12-08T18:52:56+01:00
Nie można zbudować trójkąta, ponieważ 1cm+2cm nie jest większe niż 3 cm bo suma dwóch krótszych boków musi być dłuższa od najdłuższego boku
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:01:04+01:00
Mi się wydaje że można zbudować trójkąt
jeżeli boki były by
a = 1cm
b = 2cm
c = 2cm
więc da się zbudować trójkąt gdyż:
1cm+2cm>2cm (a+b>c)
1cm+2cm>2cm (a+c>b)
2cm+2cm>1cm (b+c>a)
1 5 1