Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T18:52:16+01:00
Turcja w XVII wieku walczyła z Polską o wpływy nad księstwami Mołdawii i Wołoszczyzny. Ponadto sprzymierzeni z Turcją Tatarzy łupili pogranicza Rzeczpospolitej, a Kozacy- poddani króla polskiego napadali na Turcję. Tak więc konflikt rósł. Wybuchła wojna w 1620 roku. Jednak wojska polskie zostały rozbite. Dopiero bohaterska obrona twierdzy Chocim w 1621 roku prowadzona przez Jana Karola Chodkiewicza udaremniła dalszy marsz wojsk tureckich w głąb naszego kraju.W drugiej połowie XVII wieku Turcja poraz kolejny najechała na Polskę. Oblężenie Kamieńca Podolskiego sprawiło, że Polacy poddali się bez zbytniej walki. Polska podpisała upokarzający pokój w Buczaczu. Na jego mocy oddała Turcji kilka województw i zobowiązała się do płacenia corocznej daniny.
Ostatecznie konflikt ten zakończyła bitwa pod Wiedniem dowodzona przez Jana Sobieskiego ( 1683 rok ) .

licze na naj... pOzdrO ;]
1 5 1
2009-12-08T18:57:25+01:00
1620r. bitwa pod cecorą i porażka hetmana Żółkiewskiego
1621 twierdzy chocim broni hetman Chodkiewicz, w trakcie bitwy umiera
1672 - inwazja turecka na kamieniec podolski
pokój w Buczaczu
1683-odsiecz wiedeńska,wygrana Jana 3 Sobieskiego nad Turkami w wiedniu
1699- pokój w Karłowicach
1683- bitwa pod parkanami ta też skończyła się dla nas zwycięstwem


liczę na najlepsze rozwiązanie większość bitew masz tyle zresztą znam mam nadzieje że pomogłam
2 3 2
2009-12-08T18:58:00+01:00
1620r - bitwa pod Cecorą (dowodził hetman Stanisław Żukiewski)
1621r - bitwa pod Chocimiem (dowodził hetman Jan Karol Chodkiewicz)
1648r - wybuch powstania Chmielnickiego (dowodził Bohdan Chmielnicki)
1651r - bitwa pod Beresteczkiem
2 2 2