Odpowiedzi

  • Selv
  • Rozwiązujący
2009-12-08T18:55:39+01:00
1) zważyć przedmiot
2) znaleźć naczynie, w którym zmieści się ten "nieregularny" przedmiot
3)napełnić naczynie wodą, najlepiej do pełna i zważyć.
4) zanurzyć przedmiot, a następnie wyjąć.
5) ponownie zważyć, aby sprawdzić ile wody ubyło. każdy kg mniej to 1 litr
6) Mamy objętość w litrach, mnożymy razy 1000 i mamy objętość w cm³
7) dzielimy masę z pkt 1) przez objętość z pkt 6) i mamy gęstość

punkty od 2 do 6 służą zmierzeniu objętości i mogą zamoczyć podłoże.
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T23:01:08+01:00
Jak się wyznacza gęstość substancji z której wykonano przedmiot o nieregularnych kształtach ( w punktach )

1.Zważyć przedmiot (masa-m)
2. Napełnić pojemnik (z podziałką) wodą
3.Włożyć przedmiot do pojemnika z wodą
4. Zmierzyć ilość wypartej cieczy(V przedmiotu)
5.Obliczyć d ze wzoru: d=m/V
5 4 5