Odpowiedzi

2009-12-08T18:58:57+01:00
Kwas fosforowy(V) - stan stały bezbarwny elektrolit barwi wskaźniki (fenoloftaleina - bezbarwy, oranż metylowy - malinowt, pap. uniwersalny - czerwony) dobrze rozpuszcza sie w wodzie działa drażniąco na skórę i błony śluzowe
zastosowania: cement porcelanowy do plomb nawozy sztuczne dodatki smakowe odrdzewiacze

kwas azotowy (V) - ciecz bezbarwny rozpuszcza się w wodzie 1,5 raza cięższy od wody elektrolit barwi wskaźniki ścina białko silnie żrąca silne właściwości utleniające
zastosowania:sztuczny jedwab, leki, nawozy sztuczne, materiały wybuchowe
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T19:00:28+01:00
Wł. fizyczne azotowego V
ciecz bezbarwna,
charakterystyczny nieprzyjemny zapach
cięższa od wody
wł. chemiczne
substancja żrąca
ścina białko
zastosowanie azotowego
materiały wybuchowe
sztuczny jedwab
nawozy sztuczne
leki
barwniki i tworzywa sztuczne
dotleniacz paliw rakietowych

wł. fosforowego V
substancja stała, bezbarwna, krystaliczna
dobrze rozpuszczalna w odzie
działa żrąco na skórę i błony śluzowe
Zastosowania
sztuczne nawozy fosforowe
przemysl farmaceutyczny i spożywczy

azotowy III
wł.
nieorganiczny związek chemiczny, słaby i nietrwały kwas
istnieje tylko w rozcieńczonych roztworach wodnych
stosowane m.in. do diazowania i konserwacji żywności oraz w lecznictwie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:07:20+01:00
Kwas azotowy III
jest słaby, nietrwały łatwo ulega reakcji chemicznej.
stosowany m.in. do diazowania i konserwacji żywności oraz w lecznictwie

kwas azotowy V
Stężony roztwór kwasu azotowego V jest cieczą bezbarwną, silnie żrącą, o charakterystycznym, nieprzyjemnym zapachu, 1,5 raza cięższy od wody.

Jest stosowany do otrzymania barwników, materiałów wybuchowych, lakierów, tworzyw sztucznych,nawozów sztucznych.Ma zastosowanie w przemyśle farmaceutycznym, stosuje sie też go do oczyszczania powierzchni metali.

kwas fosforowy V
jest substancją stałą, bezbarwną , krystaliczną, dobrze rozpuszczalną w wodzie.

Kwas fosforowy V stosowany jest przede wszystkim do produkcji nawozów sztucznych, które są konieczne do uprawy roślin. Poza tym ten kwas stosuje sie w przemyśle farmaceutycznym i spożywczym.
1 5 1