Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T16:23:03+01:00
Mitochondria sa centarmi energetycznymi komórki.
Ich ilosc w komórce uzalezniona jest od aktywnosci komorek w tkance, np. bardzo wiele mitochondriow wystepuje we wstawce plamnika (przed ogonkiem=wicia) i umozliwia mu to szybkie poruszanie się, bardzo dużo mitochondriów znajduje się w tkance sercowej, matomiast bardzo niewiele a nawet wcale nie ma mitochndriów w naskórku czy w komówrkach jajowych.
2009-12-10T18:58:31+01:00
Tkanki posiadające większe zapotrzebowanie na energię posiadają zwiększoną liczbę mitochondriów, ze względu na wytwarzanie przez nie energii w postaci ATP.