UKŁADY RÓWNAŃ
1.Mały Olgiert często kupuje pieczywo. Wczorar kupił 2 chleby i 4 bułki. Twierdzi, ze wydał 3 zł. Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł . mama Olka podejzewa, ze albo sprzedawca sie pomylił, albo Plek zgubił czesc pieniedzy. Czy wątpliwosci mamy Olka są uzasadnione?

lub
2Wtorebce były irysy i krowki. Z zbizej nieznanych przyczyn z torebki znikneła połowa irysow i trzecia czesc krowek. łącznie 18 cukierkow. W rezultacie w torebce zostało tyle samo irusow co krowek. Ile cukierkow zostało w torebce

2

Odpowiedzi

2009-12-08T18:56:32+01:00
Gdyż kupił o połowę więcej, a
3:2=1,5
3+1,5=4,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:06:42+01:00
Zad1
x - cena chleba
y - cena bułki

2x+4y=3
3x+6y=5

x=3-2y
3*(3-2y)+6y=5

x=3-2y
9-6y+6y=5

x=3-2y
0y=-4

odp. Podejrzenia są słuszne

zad2
x-irysy
y-krówki

½x+⅓y=18
½x=⅔y

½x=18-⅓y
18-⅓y=⅔y

½x=18-⅓y
y=18

½x=18-⅓18
y=18

½x=12
y=18

x=24
y=18
odp. Było 24 irysy i 18 krówek