Odpowiedzi

2009-12-08T19:06:36+01:00
A) x=8 1/3 - 15
x= -3 2/3

b) -x=20 - 12,4
-x=7, 6 /:(-1)
x= -7,6

c) 2x=15 3/4 - 5
2x= 10 3/4 /:2
x= 5, ...

dalej nie umiem.. niezbyt umiem równania.. wiec nie pomoge wiecej..
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:14:20+01:00
A)x+15=8⅓
x = 8 i 1/3 - 15
x= - 6 i 2/3
b)12,4-x=20
- x = 20 - 12,4
x = -7,6
c)2x+5=15³/₄
2x = 15 3/4 - 5
2x = 10 3/4 | 2
x = 43 / 4 * 1/2
x = 43/8
x= 5 3/8
d)-3x=3³/₄ | -3
x = 3 3/4 * (- 1/3)
x = 15/4 * (- 1/3)
x = - 5/4
x = - 1 i 1/4

e)2(3x-4)=10
6x - 8 = 10
6x = 10 + 8
6x = 18 | 6
x = 3
f)-3(5+2x)=15
- 15 - 6x = 15
- 6x = 15 +15
- 6x = 30 | - 6
x = - 5
g)4(x+3)-2)=-6
4 ( -2x -6) = -6
-8x - 24 = -6
-8x = - 6 + 24
-8x = 18 |-8
x = - 18/8
x= 2 i 1/4

h)30-10(2-3x)=-50
30 - 20 + 30 x = - 50
10 + 30x = -50
30x = = -50 - 10
30x = -60 | 30
x = -2