Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:02:55+01:00
Holandia - niewielki kraj wciśnięty pomiędzy Niemcy a Morze Północne. Kraj bardzo nowoczesny, zadziwiający świat swoimi osiągnięciami cywilizacyjnymi.
Holandia w liczbach
powierzchnia całkowita: 41 526 km2
liczba ludności: 16 150 000 (59 miejsce w świecie)
gęstość zaludnienia: 477/km2
długość granicy lądowej: 1027 km; z Belgią 450 km; z Niemcami 577 km
długość wybrzeża: 451 km
podział administracyjny: 12 prowincji
5 3 5
2009-12-08T19:03:47+01:00
Holandia– europejska część Królestwa Niderlandów , tworzonego także przez Arubę i Antyle Holenderskie. Holandia jest członkiem Unii Europejskiej (UE), Unii Zachodnioeuropejskiej (UZE), ONZ oraz NATO. Holandia jest monarchią konstytucyjną położoną w zachodniej części Europy nad Morzem Północnym, które oblewa ją od północy i zachodu. Graniczy na południu z Belgią oraz na wschodzie z Niemcami. Aktualne granice zostały wytyczone w roku 1839.

Holandia jest krajem gęsto zaludnionym. Ponad połowa jej terytorium leży poniżej poziomu morza. Państwo jest znane z licznych wiatraków, sera, chodaków, tulipanów, rowerów oraz wysokiego poziomu tolerancji. W Holandii swoją siedzibę ma Międzynarodowy Trybunał Karny dla byłej Jugosławii, Międzynarodowy Trybunał Sprawiedliwości oraz Międzynarodowy Trybunał Karny.
5 4 5