Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:09:02+01:00
W Panu Tadeuszu możemy odnaleźć wątki historyczne np. hołd polaków do Napoleona, Jak zachowywało się chłopstwo polskie oraz tego że szlachta nie edukowała chłopów na tle narodowościowym (później przy powstaniu np.styczniowym Polacy będą trzymali stronę za Rosjanami ponieważ będą uważali że to wojna szlachty a nie chłopstwa). Dowiadujemy się tam o powstaniu kościuszkowskim, o tym że wieku polaków brało udział w walkach narodowowyzwoleńczych oraz o polskich zwyczajach (np. zaślubiny)
2009-12-08T19:09:55+01:00
"Pan Tadeusz" jest epopeją narodową. Wydarzenia mają tam miejscę w 1811 i 1812 roku, kiedy Polakom zaświtała nadzieja na przyjście Napoleona Bonaparte i pozbyciu się rosyjskiego ciemiężyciela. Występują tam postacie historyczne: Bonaparte, Kniaziewicz, Dąbrowski.
Pan Tadeusz miał dać Polakom nadzieję. W czasie, gdy "człowiek człowiekowi wilkiem" a emigranci stracili nadzieję na powrót do kraju, Mickiewicz przypomina te krótkie chwile, które były zwycięstwem Polaków. Nie ko0ńczy sie to klęską, ale wymarszem wojsk, które idą po zwycięstwo.